Trainees
Close

Příjem přihlášek

listopad – leden & duben – červenec.

Biano
Liberec / Praha

Jsme mladý, rychle rostoucí startup a pořád sháníme někoho do party.

Máme tady boží atmošku! Nemusíš mít zkušenosti, všechno tě naučíme. Kdo u mí a chce, tak u nás rychle vyroste.

Dostaneš příležitost, kterou jen tak na trhu nenajdeš.

Děláme lidem radost z krásného bydlení.

Naše heslo je Chytrý nákup nábytku a dekorací. Na Bianu máme přes 700 partnerů (eshopů i kamenných prodejen) a pro naše uživatele máme přes 1,3 milionu produktů na výběr.

Tvoříme místo, které zákazníkům šetří čas a kde je baví nakupovat.

Ondra Bolkovec Marketing Guru
  • Vystudoval manažerskou informatiku na TUL a už v té době bylo jeho vášní natáčení videí, grafika, multimédia, dokonce i analytika. K oboru marketingu tak měl vždy velmi blízko. V Bianu je od samého začátku. Vyzkoušel si všechny marketingové pozice a dnes má na starosti celé desetičlenné oddělení.

  • Co je Biano?

    Biano je místo, které zákazníkům šetří čas při nákupu nábytku a dekorací. Najdete tu všechny produkty, které nabízí český a slovenský internet. Nejlépe se popisuje na samotném nákupu. Například si chci koupit lampičku do ložnice. Bez Biana bych šel asi nejdříve do Obi, pak do Ikey, do Sconta, nakonec bych z toho byl už tak otrávený, že bych ve Scontu koupil hned tu první. Ale nezbavilo by mě to vzadu v hlavě pochybností, jestli třeba hned v dalším obchodě by tu lampičku neměli lepší a levnější. V tomhle je právě Biano jedinečné.

  • Všechny obchody jsou na jednom místě a tak se nemusíte celý den trmácet z místa na místo. Samozřejmě počítáme i s tím, že oblast nábytku je trochu více komplikovaná. Když si člověk vybírá sedačku, zajímá ho mnoho dalších parametrů než jen konkrétní obchod. S tím samozřejmě počítáme a není to pro nás překážka, protože naším hlavním cílem je lidem nabízet platformu, která ušetří čas a usnadní výběr.

  • Kdo je vaším zákazníkem?

    Naše primární focus group, na kterou míříme, jsou ženy ve věku 25–45 let. To je nejsilnější skupina. Přemýšleli jsme nad tím, čím to je, a došli jsme k závěru, že ženy mají při výběru nábytku konečné slovo. To ale samozřejmě nemusí platit úplně vždy.

  • Kdyby přišel student, který vystudoval například historii, a chtěl pro Biano dělat, je to možné, nebo potřebuje speciální školu a praxi?

    Určitě to možné je. Hodně lidí, kteří teď dělají v marketingu, byli studenti a lidé bez velkých zkušeností, měli ale velké odhodlání a chtěli se učit. My především sledujeme, jestli se ten náš potencionální kolega zajímá o danou problematiku.

  • Musí trochu chápat čísla a princip marketingu. Každopádně to není nic nedosažitelného. V tuhle chvíli nejvíc nabíráme do marketingového oddělení, content má taky dveře otevřené, a pak sháníme vývojáře, ale tam už to bez hlubší znalosti asi nejde.

  • Kde vidíš Biano za 5 až 10 let?

    Biano vidím v dalších evropských zemích. Vidím ho jako jedničku v oboru nábytku a dekorací. Naším úkolem je vybudovat platformu, kterou budou lidé znát. Chceme být takový google na nábytek.

Jsme vlastně takový malý
rodinný cirkus.

Důležité je nadšení pro práci. Mnohdy víc než dlouholetá zkušenost.

Katka nastoupila do Biana jako copywriter. Momentálně vede celé oddělení contentu.

Katka Václavková Content
  • Vystudovala českou filologii a do Biana se dostala na doporučení kamarádky. Nejprve začala přispívat do textového contentu na pozici copywritera. Při psaní do magazínu načerpala nejen velké množství informací o nábytku, ale i celkovém obsahu webu, což byla skvělá výchozí pozice pro další rozvoj. V Bianu je od dubna roku 2017 a momentálně vede celé oddělení contentu.

  • Mohla bys obyčejnému lajkovi vysvětlit, co všechno spadá pod content?

    Obsahová stránka webu. Content obstarává každodenní chod Biana, aby se všechny produkty dostaly tím nejsnazším způsobem k uživateli. I když nám každý den pod rukama projdou tisíce produktů, jen o tomhle content není.

  • Každý den rozšiřujete své obzory v oblasti nových technologií, sledujete trendy, poznáváte další eshopy, snažíte se zjednodušit nákup uživatele na několik kliknutí. Svým způsobem se u nás schází činnost všech ostatních oddělení, což je na práci v contentu asi to nejlepší. Máte tak dokonalou představu o společném cíli.

  • Kolik hodin denně tu strávíš?

    Pracovní dobu máme klasicky 8 hodin, ale já nad ní tímto způsobem nepřemýšlím. Někdy se pro něco nadchnete natolik, že jste v práci déle. Jindy, když jste doma, vás zase najednou napadne, jak by se dalo něco udělat jinak. A tak se stává, že přemýšlím nad prací u vaření, na procházce, v bazénu, ale je to v tu chvíli ještě stále práce nebo jen další z koníčků?

  • O čem přemýšlíš?

    O tom, co by se mohlo zlepšit, co se bude uživatelům líbit, jak se stát nejlepšími na trhu atd. Je to pro mě takový hnací motor, který se nikdy nevypne. Obecně si myslím, že pokud chcete pracovat u nás, nebo v nějakém jiném startupu, tohle nadšení je velmi důležité. Mnohdy nahradí i dlouholeté zkušenosti.

  • Biano tvoří převážně mužský kolektiv. Jak se mezi nimi cítíš?

    To záleží na tom, v jakém jste zrovna oddělení. V IT sice nenajdete žádnou ženu (zatím), ale content je téměř ryze ženský. Navíc si nemyslím, že by ve stejné firmě mělo rozdělování na ženy a muže nějaký smysl. Každý z nás o problémech přemýšlí odlišně a tohle střetnutí je velmi cenné, když se následně hledá společné řešení. Samozřejmě, co do zkušeností si jako čerstvý absolvent připadám někdy úplně malinká, ale ty se získávají rychle. A jako žena jsem se v Bianu nikdy necítila nijak znevýhodněná.

  • Nakupuješ přes Biano?

    Nepřetržitě. Nemám potřebu nakupovat jinde, protože je u nás mnoho krásných produktů na jednom místě. V tuhle chvíli mě kompletně dostihla vánoční nálada, takže dekorace do oken, vánoční povlečení, ubrusy, to je moje. Biano proto můžu stoprocentně doporučit a to nejen proto, že tu pracuji, ale protože na něm reálně nakupuji. A nakupuji na něm hodně.

Martin Mikoláš Business Development Manager SK
  • Vystudoval v Ostravě obor aplikované informatiky, kde často využíval možnost vyjet na výměnné pobyty a pracovní stáže. Díky dobré znalosti němčiny se dostal do malého startupu v Berlíně, kam hned po studiu nastoupil. Během tří následujících let měl na starosti merchandising a práci s daty. Dnes má pod sebou slovenskou část Biana.

  • Jak jsi se dostal do Biana?

    Po Německu se začalo šířit, že české startupy celkem frčí, tak jsem neváhal. Nabídku práce v Bianu jsem objevil na internetu. Když jsem sem nastoupil, opravdu mě dost překvapilo, jak už jsou po tak krátké době daleko, kolik už mají klientů. Líbil se mi celý ten produkt.

  • Jak se liší práce pro startup oproti práci v korporátu?

    Ve startupu si snáze prosadíte svou vizi nebo nápad. Přijdete s nápadem, do týdne se zrealizuje a za dva týdny už můžete pozorovat výsledky. Tohle se vám ve velkých firmách nestane. Když jsem byl na stáži v Německu, začínali jsem ve dvaceti lidech a měli jsme na starost úplně vše

  • A když jsem odcházel, bylo nás tam čtyři sta a komunikace se hodně zkomplikovala. Než se člověk dobere k nějakému finálnímu rozhodnutí, tak to trvá. Zde je to otevřenější diskuzi, a když se něco nedaří, tak si jednoduše sedneme a vyřešíme to.

  • Jaký je rozdíl mezi bianem.sk a tím českým?

    Tak je jasné, že český trh je dvojnásobný, ale jinak je chování českých a slovenských zákazníků dost podobné. Na Slovensku možná více táhnou folklórní vzory, možná až trochu dětské, je zábavné tyhle odlišnosti sledovat.

  • Co máš na práci v Bianu nejradši?

    Stále se učím něco nového. Také se mi tu líbí férové jednání. Co se řekne, to platí. Oproti Německu mi připadá, že si tu lidé víc důvěřují. Osobně v tuhle chvíli hodně pendluji mezi Prahou a Libercem, takže jsem se rozhodoval, kde se nakonec usadím, a na moje rozhodnutí měl velký vliv kolektiv. A momentálně musím říct, že na liberecký nedám dopustit. Celému projektu dává patřičný impuls.

Naše komunita má
zdravý základy.

Hlídáme si stress free culture.
Facebook nás vzal
do Dublinu.
Kdo si hraje
nezlobí.
AKTUÁLNÍ VOLNÉ POZICE

Přijďte k nám na kafe

Máš další otázky? Kontaktuj nás.
CEO

Michael Zelinka

Pro lepší výkon používají tyto stránky soubory cookies. Setrváním na těchto stránkách a kliknutím na tlačítko „Potvrdit“ vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informacízde.POTVRDIT
NEBO
Přihlásit se přes Facebook
Close

Kontakt

Napište nám a my se vám
co nejdříve ozveme