Trainees

19.11.2018

Buď leadrem, ne manažerem! Proč?

Firma
Kariéra
Motivace

Manažer řídí, přikazuje a kontroluje. Leader vede, je příkladem, motivuje ostatní. Tady je 5 tipů, jak nadchnout a vést tým spokupracovníků.
 

Karolína Meixnerová
  1. Komunikace je základ

Abyste mohli efektivně vést tým lidí, je nutná dobrá komunikace. Důležité je umět sdělit svou vizi – filozofii podniku, směr, kterým se má firma ubírat, cíl podniku. Kam má firma dospět? Jaký je její cíl? To jsou všechno otázky, které by měl mít dobrý leader v hlavě srovnané. A nejlíp by měl o firmě hovořit s vášní a nadchnout tak i celý tým.  Přeci jen zaměstnanec je první zákazník firmy.

  1. Motivujte

Motivace se váže ke komunikaci a vášni pro věc. Není nic horšího, než demotivovaný leader, který se nedokáže dívat kupředu. Mluvit o podniku, strategii a filozofii firmy s vášní je ta správná cesta k lepším zítřkům. Pokud se vám daří, tak své zaměstnance odměňujte. Stejně tak partnery a dodavatele. Systémem odměn si lidi nakloníte a při rozhodování, s kterou firmou budou spolupracovat, spíše vyberou tu vaši.

  1. Buďte lidští

Dobrý leader by měl mít hodně lidských vlastností - soft skills, aby dokázat lidi motivovat, podporovat, aby chápal důležitost rozdělení rolí v týmu. Měl by dokázat ve svých zaměstnancích najít talent a podporovat ho. Zároveň je důležité umět naslouchat, chápat potřeby lidí v týmu a respektovat jejich osobní život – to, že mají své zájmy, chtějí trávit čas s rodinou. Hlavně pro mileniály je důležitým aspektem work-life balance.


rawpixel-653764-unsplash%281%29.jpg

 
  1. Neustálá kreativita

Nebojte se klientům nabízet něco nového a neokoukaného, nebojte se riskovat. Většina firem chce přicházet s novými nápady a hledají někoho, kdo jim je nabídne. Inovace je cesta a dělat chyby je normální. Chyby jsou zkušenosti a touto cestou zjistíte, co klienti opravdu chtějí.

  1. Loajalita

Oddanost a věrnost své práci, firmě a týmu je velice ceněná vlastnost. Důvěra ve svůj tým vám vrátí zpět to, že lidé budou důvěřovat vám. Pokud chcete být leader a mít důvěru lidí, věřte ve svůj tým a buďte loajální ke své práci. K tomu se také váže dodržování slova a konzistentnost sdělení – říkat ty správně věci a stát si za nimi je nejlepší cesta k vybudování důvěryhodné image.


Autor:  Liliana Obadalová


 
Pro lepší výkon používají tyto stránky soubory cookies. Setrváním na těchto stránkách a kliknutím na tlačítko „Potvrdit“ vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informacízde.POTVRDIT
NEBO
Přihlásit se přes Facebook
Close

Kontakt

Napište nám a my se vám
co nejdříve ozveme